1-8-2010 Bezoek leveranciers

Inmiddels zijn de twee leveranciers bij mij thuis langsgekomen. Van beide bedrijven waren het zeer sympathieke personen, was het een informatief gesprek en namen ze de tijd voor mijn specifieke behoeftes.

Het doel is het bedrag op mijn energierekening te halveren en de investering binnen 10 jaar terug te verdienen. Toch is hun advies wel erg verschillend. De eerste leverancier adviseert een combinatie van zonnepanelen voor elektriciteit en zonnecollectoren en twee buffervaten voor de CV en warm water.

De andere leverancier biedt mij dit ook wel aan (zo stond het in mijn behoeftestelling) maar geeft aan dat het terugverdienen van het systeem met de zonnecollectoren en buffervat wellicht niet binnen 10 jaar zal lukken. Mijn gasrekening van € 1.600 is niet extreem hoog en zal hoogstens halveren. Dit levert dan € 800 op, terwijl de investering ongeveer € 10.000 is.

Ik wacht hun definitieve offertes af en dan zal ik moeten beslissen.
Ik weet het nog echt niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten