1-2-2010: Mijn subsidie aanvraag

Naast een aantal andere energiebesparende plannen in ons huis, heb ik besloten om te investeren in zonnepanelen. Ik was erg benieuwd of het financieel rendabel was om alternatieve energiebronnen toe te passen en zo veel mogelijk onafhankelijk te worden van de prijsstijgingen van energie.

Via www.energiesubsidiewijzer.nl hebben we gezocht naar mogelijke subsidies voor onze plannen. Via deze website bleek ik inderdaad in aanmerking te komen voor subsidie. Ik heb vandaag de formulieren voor een SDE-subsidieaanvraag voor 3.000 Wp ingevuld en ingediend.

Echter de zonnepanelen zijn zo sterk in prijs gedaald, dat een zonne-energiesysteem zelfs zonder subsidie aantrekkelijk en rendabel is. Mijn plan is dan ook - of ik nu wel of niet de subsidie toegewezen krijg - via internet minimaal acht offertes aan te vragen en de mogelijkheden te onderzoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten