15-5-2010 Aanschaf Wattcher

Ik heb vandaag een Wattcher aangeschaft. Met het meten van het energieverbruik van de apparaten in mijn huis hoop ik meer inzicht in mijn hoge energieverbruik te krijgen.

Geprikkeld door de resultaten van de energiemeter zie ik nu al ik dat mijn vrouw en kinderen meer letten op hun energiegebruik. Tevens zie ik nu het energieverbruik voor het stand-by laten staan van laptops, computer, printer, televisie, versterker, subwoofer en Playstation. Daarnaast kosten de opladers van mobiele telefoons - die in stopcontacten blijven zitten - ook energie. Als d.m.v. deze Wattcher blijkt dat ons waterbed, tropisch aquarium en onze boiler onder de keukenwastafel meer energie dan mijn verwachting verbruiken, gaan we van deze stroomvreters wellicht afscheid nemen.

De Wattcher is een product dat ons huidige stroomverbruik van al onze in gebruik zijnde apparaten van een moment in beeld brengt. Zo is de Wattcher een spiegel van ons eigen huidige energiegedrag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten