13-05-2011: Meterstanden

De laatste twee weken heb ik nog wat metingen gedaan. De meterstand voor dagtarief is 84 kWh teruggelopen. De meter voor nachttarief is 17 kWh opgelopen en dus heb ik in twee weken netto 67 kWh terug geleverd aan de netbeheerder. Ook als ik kijk naar het laatste halfjaar, zijn de elektriciteit cijfers gunstig. Met nog de zomer te gaan ga ik mijn doel om de elektriciteitsrekening te halveren waarschijnlijk wel halen.


Helaas was de leverancier nog niet tevreden met mijn gasmeterstand (en ik dus ook niet). Doordat ik voor hun de eerste was met zo'n ingewikkeld systeem hebben ze vandaag alles gecontroleerd en zijn er weer wat instellingen aangepast.

Daarnaast hadden ze voor mij de volgende tips:

Ze hebben me laten zien hoe ik de maximale aanvoertemperatuur van de CV-ketel tijdens CV-bedrijf kan wijzigen. In het voorjaar moet ik deze voortaan op 40 graden zetten en als in de winter de radiatoren de kamer niet warm genoeg krijgen, dan kan ik die in stelling weer ophogen. Een hogere stand kost namelijk aanzienlijk meer gas.

Verder hebben ze me laten zien hoe ik het glycolcircuit kan ontluchten en eventueel kan bijvullen. Er bleek nogal wat lucht in het circuit te zitten, waardoor de flow niet optimaal was. Ik weet nu hoe ik daar voortaan zelf op kan letten.

De meterstand van vandaag was 17.978 M3 en ik zal deze over een paar maanden opnieuw publiceren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten