31-10-2011: Een jaar energieverbruikmeters

Een jaar geleden heb ik energieverbruikmeters geplaatst tussen vijf elektrische apparaten. Ik had daarvoor al een elektrische warm water boiler onder de keukenwastafel verwijderd en het aquarium is ook inmiddels verkocht. Het verbruik van het waterbed valt erg tegen, maar het verbruik van de wasmachine valt me erg mee.

Jammer dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb zonder de hotfill van de vaatwasser en wasmachine. Ik had die energieverbruikmeters een jaar eerder moeten kopen. Ik raad ze iedereen aan, want het geeft meer inzicht in het verbruik van de apparaten afzonderlijk. De meters zijn bij de bouwmarkten minder dan 10 Euro.


Als het mooi weer is, gebruiken we de droger nu veel minder en hangen we de was buiten (vandaar maar 47 euro). Verder zouden we de vaatwasser en wasmachine wel nog meer 's nacht moeten gaan gebruiken.

1 opmerking:

  1. Heb je ook al getest met verschillende verbruiksmeters? Zo heb ik gelezen dat het een groot verschil kan maken welke verbruiksmeter elektriciteit je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen